HET IS ZOVER!!

Begin 2021 is het zover, dan worden de appartementen opgeleverd, een spannende tijd zeker in coronatijd. Een opening zoals we die in gedachten hadden kan niet, maar zal zeker op een later tijdstip gaan plaatsvinden.

Het was een enerverend jaar voor onze stichting, ouders en aankomende huurders. Samenwerkingsovereenkomst met Fien Wonen getekend voor de realisatie van het wooncomplex aan de Rijnstraat met 10 appartementen en gemeenschappelijke ruimte en dakterras voor mensen met ASS. Bedankt Fien Wonen voor de fantastische samenwerking in de afgelopen jaren maar ook alvast voor de aankomende jaren. Zonder jullie was onze droom niet uitgekomen.

Vanaf januari op zoek gegaan naar sponsoren die ons woonconcept een warm hart toe dragen en het mogelijk maken dat de gemeenschappelijke ruimte en dakterras ingericht kunnen worden. Vele bedrijven in Hardinxveld hebben een donatie gegeven. Ook landelijk hebben we donaties ontvangen. Via doneeractie.nl hebben we ook van de plaatselijke bewoners giften ontvangen. Allemaal heel veel dank hiervoor!!

Verder zijn we op zoek gegaan naar een zorgorganisatie die onze “mannen ”willen gaan begeleiden bij het zelfstandig wonen. Onze keuze is gevallen op Eddee Samen. Bedankt Eddee Samen voor de fijne overleggen de afgelopen maanden en het vele werk dat jullie al voor ons verzet hebben.

Verder willen we Servanda bedanken voor het mogelijk maken dat we bij jullie al onze overleggen hebben kunnen voeren.

Angela v. Velden van Lint Woon en Welzijn is al jaren onze adviseur, die ons belangeloos ondersteunt en ondertussen onmisbaar voor ons bestuur is geworden. Heel veel dank!!!

Verder willen we nog een oproep doen:

We zijn op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om s, avonds (tussen ong. 16.00 uur en 19.00 uur) een aantal uurtjes de “mannen” te ondersteunen bij het plannen/ ondernemen van activiteiten. Voor verdere inlichten kunt u contact opnemen met Stichting Place4Me.

Wij willen iedereen fijne feestdagen wensen en een mooi en vooral gezond 2021.

Mag ik jullie voorstellen!! Stichting “Place4me” uit Hardinxveld-Giessendam

ASS en wonen

Mensen met ASS willen vaak wel zelfstandig wonen maar hebben moeite met structuur en het maken en onderhouden van contact met andere mensen, waardoor gemakkelijk eenzaamheid kan ontstaan. Daarnaast zijn mensen met ASS vaak gevoelig voor bepaalde prikkels van buitenaf waardoor zij het zelfstandig wonen als moeilijk ervaren. Zomaar een kleine greep uit de problemen waar mensen met ASS dagelijks tegenaan lopen. In het kleinschalig wooncomplex van “Place4me” wat zal bestaan uit 6-8 appartementen willen we een fijne woonplek creëren voor mensen met ASS. Bij de bouw zal reeds rekening worden gehouden met de doelgroep. Het complex zal naast een eigen appartement ook een gemeenschappelijke ruimte bevatten, waar diverse activiteiten, wanneer je dit wilt, gezamenlijk kunnen worden ondernomen en waar een aantal uren per dag begeleiding aanwezig zal zijn. De mogelijkheid om samen te eten, TV te kijken of een spel te spelen, even een praatje of antwoord krijgen op een vraag waar je mee rondloopt. De gewone dingen van het leven ‘samen beleven’.

Hoe is Stichting Place4me ontstaan?

‘Place4me’ is een ouderinitiatief vanuit Lia de Jong. Haar zoon met ASS welke zelfstandig was gaan wonen had bij haar en haar man aangegeven dat hij zich eenzaam voelde (geen sociale contacten/vrienden) en hij regelmatig s ’avonds niet/nauwelijks at omdat hij moeite had om daar structuur in aan te brengen. Lia maakte zich terecht zorgen. In augustus 2015 deelde ze deze zorgen met Benhard van Houwelingen (wethouder wonen) en Trudy Baggerman (wethouder zorg/welzijn) van de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Geraakt door haar verhaal, kreeg Lia de opdracht om te onderzoeken of er binnen de gemeente meer ouders met volwassenen met ASS te vinden waren die op zoek waren naar een eigen ‘stekkie’. Al snel sloot Carla Lukken zich aan en kort daarna nog andere ouders. Zij herkenden de problematiek en hadden een soortgelijk verhaal als Lia. Om hun plannen verder vorm te geven was het nodig om een stichting op te richten. De naam Place4me en het logo werd ontworpen door een van de ouders. Door de wethouders werd contact gelegd met Omnivera GWZ, waarbij Elisabeth ter Borg (Omnivera GWZ) positief was over het ouderinitiatief en direct bereid was om uit te gaan kijken naar passende woonruimte. Nu bijna 2 jaar later is het zover en is er groen licht om te gaan bouwen op de plaats waar vroeger de Giessenschool heeft gestaan, op de hoek Stationsstraat/Molenstraat.

Voor u staat een blij bestuur die de dromen mag gaan verwezenlijken voor jongvolwassenen met ASS.

Bewoners gezocht:

Voor het appartementencomplex hebben zich inmiddels meerdere mensen zich aangemeld. Maar er is nog ruimte. Ben jij, of ken jij een volwassene met ASS, die nu of in de toekomst zelfstandig kan of wil gaan wonen, maar daarbij wel wat ondersteuning kan gebruiken? Vanuit eigen PGB of een nog aan te vragen PGB. Meld je dan nu aan om je te kunnen inschrijven voor een appartement in ons wooncomplex. Samen met jou en je ouders volgt dan een gesprek om te kijken of dit ook voor jou een fijne woonplek kan zijn. Is dit voor jou nog te vroeg, maar wil je jezelf al wel inschrijven? Ook dit behoort tot de mogelijkheden.

Voor vragen/inlichtingen en inschrijven:

Voorzitter stichting Place4me: Lia de Jong:      stichtingplace4me@gmail.com

Secretaris stichting Place4me: Carla Lukken:   stichtingplace4me@gmail.com

Mon, 10 July

HET IS ZOVER!!

Verder willen we nog een oproep doen:

Wij willen iedereen fijne feestdagen wensen en een mooi en vooral gezond 2021.

Mag ik jullie voorstellen!! Stichting “Place4me” uit Hardinxveld-Giessendam

ASS en wonen

Hoe is Stichting Place4me ontstaan?

Bewoners gezocht:

Voor vragen/inlichtingen en inschrijven:

Voorzitter stichting Place4me: Lia de Jong:      stichtingplace4me@gmail.com

Secretaris stichting Place4me: Carla Lukken:   stichtingplace4me@gmail.com